Spotykam Jezusa_max

Spotykam Jezusa. Materiały ze znakami komunikacji alternatywnej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną

-25%
Oszczędzasz: 5,50 zł
Cena:
22,00 zł
16,50 zł
Aby skorzystać z oferty specjalnej
zaloguj się lub załóż konto
Jeżeli jeszcze nie przystąpiłeś do strefy katechety w kolejnym kroku wypełnij formularz, który podlega weryfikacji.
Wysyłka w Strefie katechety tylko 12,90 zł
Niezależnie od liczby zamówionych książek
Zamów teraz, a wyślemy jeszcze dziś
Dotyczy płatności on-line lub za pobraniem
  • 978-83-8144-454-5 (1 of 5)1
  • 978-83-8144-454-5 (2 of 5)7
  • 978-83-8144-454-5 (3 of 5)6
  • 978-83-8144-454-5 (4 of 5)7
  • 978-83-8144-454-5 (5 of 5)8
Zajrzyj do książki Zajrzyj do książki

"Spotykam Jezusa" - materiały edukacyjne do katechezy dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną

Książka przedstawia tok myślenia o przygotowaniu do I Komunii Świętej uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Prowadzi do rozróżnienia chleba Eucharystycznego i zwykłego a dzięki mobilnym elementom pozwala sprawdzić wiedzę uczniów. Publikacja zawiera ilustracje dostosowane do percepcji osób o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz znaki komunikacji alternatywnej.

14 kart, format a4, kartki sztywne, foliowane

Tematy:
1. Krzyż to znak Pana Jezusa. Wspólnie wykonujemy znak krzyża. Szukamy i wskazujemy krzyż w naszym otoczeniu.
2. Ręce złożone w geście „amen” to znak modlitwy. Kiedy chcemy się modlić, „robimy amen”. Do modlitwy możemy uklęknąć, stać, siedzieć, leżeć.
3. Podczas modlitwy dziękujemy, prosimy albo przepraszamy. Zachęcamy do wyboru znaku odpowiadającego rodzajowi modlitwy. Pytamy albo podpowiadamy dziecku, za co powinniśmy Jezusowi dziękować itd.
4. „Sercem kocham Jezusa” to słowa piosenki, którą się razem modlimy. Ja kocham Jezusa, ale wierzę, że On pierwszy mnie kocha, dzięki temu mogę kochać innych. W czasie tej modlitwy możemy skrzyżować ręce na piersi w geście przytulenia. Zachęcamy dziecko do wyboru modlitwy: „Sercem kocham Jezusa” czy „Znak Krzyża”.
5. W codziennych sytuacjach podkreślamy dobre zachowania dziecka: jesteś dobry – masz czyste serce. Pytamy: czy podoba ci się ten obrazek, czy chcesz mieć takie czyste serce?
6. „Nie zawsze udaje mi się być dobrym” – nie wyszukujemy złych zachowań! Kiedy coś niedobrego się wydarzy, pokazujemy: Twoje serce jest brudne. Pytamy: czy podoba ci się ten obrazek, czy chcesz mieć takie serce?
7. Kiedy moje serce jest brudne, chcę przeprosić osoby, które są smutne z mojego powodu. Przepraszam i moje serce jest czyste.
8. Spowiedź to przeproszenie Jezusa za to, czego nie udało mi się zrobić dobrze. To modlitwa, w której pomaga mi ksiądz.
9. Kościół to szczególne miejsce, gdzie się modlę.
10. W kościele modlę się z innymi ludźmi, z księdzem. Wyjątkowa modlitwa to Msza Święta.
11. W domu jemy zwykły chleb, żeby mieć siłę do nauki, do zabawy. W kościele przyjmujemy Komunię Świętą (Boży Chleb), żeby mieć siłę do bycia dobrym, do modlitwy. Zachęcamy dziecko do dobrania znaków do obrazka „chleb” i „Komunia Święta”.
12. W czasie Mszy Świętej Jezus jest blisko mnie. Kiedy przyjmuję Komunię Świętą, przyjmuję do serca Jezusa.
13. Różaniec to bardzo interesujący przedmiot. Modlimy się za jego pomocą odmawiając „Zdrowaś Maryjo” na każdym paciorku. Kiedy dziecko uważnie ogląda różaniec, wskazuje, gdzie jest krzyż, to też jest modlitwa!
14. W czasie modlitwy pamiętamy o naszych bliskich, którzy odeszli.

Zobacz podobne książki

5326